Čeští politici a dámské punčocháče
(MÉDIA) Jak si politické strany letos poradily s předvolebními venkovními kampaněmi?
Socdem favorité působili matně, jejich málo zářivá oranžová odrážela bezkrevnost politických špiček. Chyběl nápad, originalita, zbyl průměr pro všechny. Kampaň však postrádala hlavně vítězný tah na bránu. Nezajímaví byli i Zemanovci, ovšem jak dělat kampaň u strany kultu osobnosti, když osobnost je ze hry a jiné chybí?
Modrá se snažila. Heslo Volím pravici zaujalo nedořečeností, portréty politiků působily elegantněji než u ČSSD. Jenže kampaň je jedna věc, realita rozložené ODS druhá. Heslo typu „Zůstaňte s námi, snažíme se!“ by možná nejlépe oslovilo pocity voličů. Heslo ex-primátora Svobody „Vyhnal jsem kmotry z Prahy…“ bylo až příliš chlubivé.
Kdeže zimní schwarzenberské sněhy jsou? Jak Karel zabojoval v prezidentské kampani, teď nebyl Jamesem Bondem ani náhodou – protože energický Bond nikdy nespí, zato unavený Karel občas ano. Kampaň TOP 09 vystihuje heslo Neurazí-Nenadchne.
Komunisté tradičně vyrukovali s obrazy notně umatlanými, ale jejich esteticky nenáročným voličům tenhle styl stačí. Nač být moderní, když staré časy byly skvělé? Podobnou přehlídku usedlosti předvedla i KDU-ČSL, byť zvolila výrazné žluto-modré barvy. Jenže co platno, když dámy z bilboardů vypadaly trochu jako divačky Televarieté z roku 1981?
Zelení měli nejlepší barevný tón, chyběla jim však zdravá nonkonformita. Tak mladí a tak nudní! Jejich plakáty se také objevily pozdě a vůbec se neobracely na nerozhodnuté voliče, odkud mohli brát hrstmi. Naopak Tomiův Úsvit svým Konec bordelu… vskutku praštil do očí, zároveň však také ukázal, co už je za hranicí přijatelnosti. Bylo to véčkařské.
Nejlépe na mne vizuálně působilo Babišovo ANO, jednoduchá bílá a dobré fotografie lídrů. Ovšem celek kazila hesla – hlavně silácké Makáme.
Všechny politiky nakonec převezla jediná žena. Modelka propagující punčocháče Calzedonia, jejíž krásné nohy se objevily v posledních dvou týdnech kampaně a spolehlivě zaujaly. Pěkná reklama. Erotika je jednoznačně zajímavější než politika.
P.S. Fotka k článku je ilustrační, na bilboardech i city lightech jsou skutečně punčocháče – tohle jsou totiž punčochy…
Psáno pár dní před volbami pro rubriku Medialýza týdeníku Literární noviny
Komentáře k článku